Förslag / Motion till årsstämman

Om du har ett förslag/ motion på något som behöver göras i föreningen eller något annat som rör boendet.
Ska detta förslag / motionen vara styrelsen tillhanda senast den siste februari.
Via
brf.aronsliljan@hotmail.com eller styrelsens brevlåda i kvarterslokalen

Du kan naturligtvis alltid kontakta styrelsen när det gäller sådant som du tycker behöver göras i föreningen, men om det gäller lite större saker så kan du behöva lämna ett förslag till årsstämman så att alla medlemmar kan säga sitt i frågan. Då lämnar du en s k förslag / motion till årsmötet. Här nedan följer en enkel mall hur man kan skriva:

Förslag

Här skriver du hur du vill att det ska vara, hur du skulle vilja att man löser problemet eller vilka åtgärder du tycker man borde vidta. Om det är flera saker som man behöver göra för att lösa problemet så skriv gärna var och en av dessa på en egen rad.

Jag föreslår att:

·         först gör man detta

·         och sedan gör man detta

Namn

Så, det var allt. Ganska enkelt egentligen, eller hur?