Om Föreningen

Bostadsrättsförening på Galjevången i Lund med närhet till både stad & natur.

HSB Brf Backgården 1 är en bostadsrättsförening på Galjevången i stadsdelen Tuna i Lund.
Den ligger i en omgivning av vidsträckt utsikt mot söder och lummig grönska i norr.

På föreningens egen mark finns frukträd (äppel, päron & plommon) och en berså där man kan sitta på sommaren.

Vi som bor i föreningen är en blandning av yngre, äldre, studenter, yrkesverksamma, barnfamiljer, singlar, pensionärer, sambos, husdjur och några tornfalkar.

Vi har fin sammanhållning med god uppslutning på årsmötena, en engagerad styrelse och ett bra underhåll av fastigheten.

Det är nära till centrum, både att gå och cykla.

Busshållplats Jupitergatan för lokal- och regionbussar ligger på 5 minuters promenadavstånd.

Om man inte vill uppleva staden kan man ta sig till Botaniska Trädgården eller Tunaparken med dess spännande historia.

Ett populärt motionsstråk i närheten är Hardebergaspåret - en cykel- och gångväg anlagd längs den gamla järnvägsvallen ut över åkrarna mot Södra Sandby.

Om du känner till alla genvägar tar du dig till ICA Tuna på 10 minuter till fots.