Ett boende i grönskan

I HSB brf Blomstra bor du i populära Trädgårdsstaden. Härifrån har du en kort cykeltur till Ystads absoluta stadskärna, järnvägsstationen och vidsträckta stränder. Du som bor här får tillgång till övernattningslägenhet till en kostnad samt kostnadsfritt medlemskap i bilpool.
HSB brf Blomstra

Inredning utöver det vanliga och extra många genomtänkta detaljer både i lägenheterna och huset gör det här till en ny adress för dig som kräver mer av ditt boende. Lägenheterna har stort fokus på ytsmarthet där personlighet och flexibla planlösningar är ledorden. De rymliga balkongerna eller uteplatserna bjuder in till sköna stunder i friska luften.

Det populära området Trädgårdsstaden har under de senaste åren vuxit fram som en attraktiv och grön stadsdel. Här kombineras en aktiv livsstil med den lugna atmosfären i denna del av staden.

Gårdsbilder HSB Brf Blomstra
    HSB Instalation Vas.
    HSB Odlingslådorna tagit ifrån hus 10 A
    HSB Odlingslådorna på gården mellan hus 10 A och 12 A
    HSB Bild tagit ifrån hus 14 A
    Kaffe med dopp på gården
    Adventsfika på gården
    Firade Svenska nationaldagen 6 juni 2023 med grannarna på gården.
    Spelning på gården av The Beez 12 aug 2023
    Vår nybyggda Paviljong Juli 2023
    Grillning på Gården 15 oktober 2023
    En av våra krukor som har dekorerat av Odlingsgruppen med pumpor. oktober 2023
    Odlingsgruppen bjöd ner våra medlemmar att dekorera kransar och fat. oktober 2023
    En av våra medlemmar dekorerade. ett fat oktober 2023
    Adventfika med glögg och pepparkakor under vår nya paviljong 2 december 2023 för våra grannar.

5 minuter på cykel till centrum

När du bor i HSB brf Blomstra behövs ingen bil för att nå allt vad Ystad har att erbjuda. På cykel tar du dig enkelt både till centrala Ystad och till havet. Vill du istället åka buss ligger busshållplatsen på Malmövägen/Gustafsgatan, nästan precis intill fastigheten.

Granne med Grönskan

HSB brf Blomstra har vuxit fram mitt i grönskan. På platsen låg tidigare en plantskola och en stor del av växtligheten från denna är bevarad i de parker som omger fastigheten. Här kan du njuta av både inhemsk och exotisk flora.