Om föreningen

Farinet (tidigare Farinet 1 och Farinet 2) är en bostadsrättsförening som ligger i centrala Lund. Med lummiga Bjerredsparken alldeles intill och bara 5 minuters gångväg från Centralstationen är läget perfekt för såväl ung som gammal.

Brf Farinet ligger i Sockerbruksområdet i västra delen av centrala Lund. På området fanns fram till 2010 mestadels småindustri och handel. Industrierna har bytts ut mot moderna bostäder och några små affärslokaler.

Farinet 1 stod färdigt för inflyttning september 2012 och i fastigheten finns även en butikslokal med en liten livsmedelsaffär. Farinet 2 stod färdigt för inflyttning året efter. En fusion gjordes 2020 och två föreningar blev då till en, Farinet.

Föreningen omfattar totalt 114 lägenheter i varierande storlek från 1 r o k till 4 r o k, samtliga med väl tilltagen balkong eller uteplats mot den soliga och skyddade innergården som öppnar sig mot Bjeredsparken i sydvästläge.

Lägenheterna i Brf Farinet har adress Bryggaregatan 24, Kung Oskars väg 41, 43 och 45, Fabriksgatan 15 samt Silogatan 2, 4 och 6.