Information till mäklare

Till alla fastighetsmäklare med uppdrag i Brf Fröknegården

Vicevärden vill att fastighetsmäklare som får uppdrag i Brf Fröknegården försöker ha lite framförhållning och ger korrekt information till köpare.
Det är inte rimligt med överlåtelser med övertagande av bostadsrätt 5-6 arbetsdagar från inkommen handling till  Mitt HSB. Mäklare ska informera köpare om föreningens handläggning (detta står på hemsidan under fliken medlem). Köpet inte är klart om inte köpare har blivit godkänd som medlem. Vid delat ägarskap ska samtliga köpare vara medlemmar i HSB. Säljaren ansvarar för såld lägenhet tills köpare är godkänd. Alternativet är att varje medlemsansökan får avgöras på kommande styrelsemöte, och då kan det bli en handläggningstid på upp till 2 månader. Ändras överlåtelsedatum ska detta ändras i köpehandling och i portalen på "Mitt HSB".

Föreningen godkänner inte juridisk person som medlem.  Beslut om höjning av månadsavgift tas efter budgetmöte oktober/november.

Kjell Martinsson                                                                                                                                      Ordförande