Bra att veta från A till Ö

Bastu
Bastun finns mittemot tvättstugan och bokas på listan som finns till höger om bastun. Bastun och duschutrymmet ska alltid rengöras efter användning.

Boulebana
Boulebanan finns i höjd med Edvin Anderssons väg 3 G och får användas av alla medlemmar samt gäster. Där hittar du även bord och bänkar. Boulebanan ägs tillsammans med Brf Löddegården.

Container
En container för trädgårdsavfall finns uppställd året om.

Garage
Till bostadsrätterna, 3:or och 4:or, ingår garageplast i månadsavgiften.

Källargångar
Källargångarna städas gemensamt av de boende i huslängan. Källargången får inte användas som förvaringsutrymme eller blockeras på annat sätt av brandsäkerhetsskäl. Dörrarna till källargångarna ska alltid vara låsta. Dörrstängarens funktion får inte bortkopplas av brandsäkerhetsskäl.

Lekplatsen
Lekplatsen, sandlådan och grönytan, är främst avsedd för föreningens medlemmar och gäster men vi välkomnar även utomstående att använda den till allas glädje.

På området finns gratis parkering för boende och gäster.

Tvättstuga
På Radhusvägen 4, mellan styrelserummet och panncentralen, finns en gemensam tvättsstuga. Bokning av tvättid sker med personlig låskolv,  på tavlan till höger om tvättstugan.

Följ anvisningarna för användning av tvättstugan, respektera varandras tvättider och rengör alltid efter anvädning. Tvättstugan är endast till för användning av föreningens medlemmar.

Följande utrustning finns;

• Två tvättmaskiner
  • Torktumlare
  • Torkskåp
  • Mangel

Vår- och höststädning
Vår och höst träffas vi för att tillsammans städa våra gemensamma allmänna områden. Det gör vi för att dels spara pengar men också för att uppmuntra kontakter mellan medlemmarna. Goda grannkontakter bidrar till trivseln och ökar tryggheten i boendet. Även de som känner sig fysiskt begränsade att delta är välkomna till den avslutande grillningen som alltid rundar av denna uppskattade aktivitet.