Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Jordabalken är en HSB-förening med 97 lägenheter och en gemensamhetslokal. Garage och P-platser finns för uthyrning till boende liksom möjlighet att hyra odlingslotter. Vi har välplanerade bostäder belägna i ett lugnt område med fin natur, men ändå på kort cykelavstånd till både centrum och Ideon. Flera matbutiker ligger inom gångavstånd.

Vår förening består av varierande bebyggelse med två- och femvåningshus, alla byggda 1991, kring grönskande innergårdar. Här ska alla känna sig välkomna.

Bostadsrättsföreningen har sitt fundament i lagen om ekonomisk förening och bostadsrättslagen, samt i stadgar skrivna för föreningen baserade på dessa lagar. I maj varje år hålls en föreningsstämma som är öppen för alla medlemmar. Inför årsstämman kan medlemmarna lämna in motioner.

För att kunna behandlas på årsstämman ska en motion lämnas in senast två månader innan stämman, d v s, i slutet av februari, detta för att ge styrelsen en chans att gå igenom ärendet. Kallelse och dagordning delas ut till samtliga medlemmar två till fyra veckor innan stämman.

På stämman tillsätts lediga platser i styrelsen (för ett eller två år i taget) och en revisor för det kommande året. Styrelsen sammanträder sedan en gång i månaden för beslut i löpande ärenden.