Årliga händelser i brf Skogsgläntan

I styrelsen sitter tre av medlemmarna och en representant från HSB.

Ordförande är Lennart Andersson
Styrelseledamot Camilla Svärd
Styrelseledamot Göran Tiljander

HSB represntant är Martin Olsbring

Årsstämman ligger i maj månad. Styrelsen har möten cirka sex gånger/år samt vid behov.

En dag på våren och en dag på hösten  brukar vi har en gemensam städdag då vi hjälps åt att putsa och rensa vår gemensamma utemiljö inför sommaren och vintern. Vi brukar även grilla korv och fika tillsammans.

Vi har på stämman tagit upp att vi alla tar ett gemensamt ansvar för föreningens gemensama utemiljö. För det finns det redskap i vårt gemensamma förråd. Till exempel talade vi om att varje huslänga ansvarar för sin del av gångvägen längsmed hyreshuset. Det innebär rensa ogräs mellan plattorna och intill husgaveln. Alla lägenhetsinnehavare ansvarar även för att tvätta förråden från mossa, rensa egen plattläggning och rabatter samt stensättningen vid respektives förråd.