Välkommen till brf Solbacken!

Bostadsrättsföreningen registrerades den 30 september 1955 och byggnaderna uppfördes 1957 på fastigheten Solliden 1. Föreningen består av Bellevuevägen 22 A och B. Det finns 40 lägenheter, fördelade på 12 ettor och 28 treor. Nya hissar i båda husen installerades vintern 19-20. Alla lägenheter har en inglasad balkong. Till fastigheterna hör också 11 garage och 19 parkeringsplatser, som uthyres enligt ett separat kösystem. Tvättstuga med två tvättmaskiner, torktumlare, två torkrum samt en extra, mindre tvättmaskin i eget utrymme som bokas separat finns i B - huset. Avfalls - och källsorteringsrum finns i A - huset; vinds - källar - och cykelförråd (även skyddsrum) finns i båda husen. Liten gård med planteringar, utemöbler och grill förhöjer trivseln i föreningen.

Under fliken boendeinformation hittar ni information som är viktig att ta del av som boende i brf Solbacken.