HSB:s Bostadsrättsförening Aftonvägen

Bostadsrättsförening Aftonvägen registrerades 1989. Föreningen bildades år 1991, samma år som husen byggdes.

Brf Aftonvägen, som är en återvändsgata, har en gemytlig "bullerby" känsla med sina 44 lägenheter förlagda i tvåvåningshus med tillhörande förråd. Till vissa lägenheter finns också garage eller carport.

Av dessa 44 lägenheter är 4 stycken 4:or (92 kvm) och resterande lägenheter är ursprungligen 3:or (75 kvm). Dock är några 3:or ombyggda till "4:or" då boende har byggt om klädkammaren till ett litet extra rum.

Många boende på Brf Aftonvägen gillar natur, fridluftsliv och trädgårdsarbete, och på sommaren är området härligt lummig av blommor, buskar och välklippta gräsmattor som barnen gärna springer och leker på.

Föreningen har ingen trädgårdsmästare eller fastighetsskötare. Detta betyder att alla medlemmarna delar på jobb som busk - och gräsklippning, städning, snöskottning och sandning. Även underhållning av garage, carport och förråd ligger på den boendes ansvar. Påsåvis kan föreningen hålla nere underhållskostnader.