Tillsyn av lägenheter inför försäljning

Det ska alltid göras en tillsyn inför försäljning av lägenheten. Tillsynen görs av HSB.

Om en tillsyn inte har kunnat genomföras före en försäljning, kan styrelsen inte godkänna en överlåtelse av lägenhet och medlemskap i bostadsrättsföreningen förrän översynen är gjord. Kontakta därför alltid styrelsen inför en försäljning för att överlåtelsen av lägenheten från säljare till köpare ska ske så smidigt som möjligt.

Extranyckel i tuben

Styrelsen uppmanar alla att lägga en extranyckel i tuben i din dörr. Det kan vara nödvändigt för styrelsen att ha tillträde till lägenheten i händelse av brand eller vattenskada.

Tänk också på att om du är borta en längre period så behöver du ordna så att någon fyller på vattenlåsen i tex badrum så att inte dålig lukt kommer från avloppen.