Om föreningen och området

Föreningen äger fastigheten Dillen 5 som består av adresserna Plogvägen 3-43 samt Kvarnbergsvägen 110-130. Totalt omfattar föreningen 32 radhus som var färdigställda 1996.

Själva fastigheten är mycket barnvänlig med lekplats och begränsad biltrafik. I skogdungen älskar barnen att åka pulka på vintern. Föreningen har ett miljörum där det är fullsortering så medlemmarna kan bli av med allt avfall på en enda plats.

I närområdet finns förskolor och skolor samt en sjö som lämpar sig för skridskoåkning på vintern och bad på sommaren. Närmaste busshållsplats ligger bara 100 meter från området från vilken det tar sex minuter till Huddinge centrum. Från Huddinge C tar det ungefär en kvart att åka pendeltåg till Stockholms central.

Föreningen har en lekplats som uppfyller Europastandard och innehåller gungor, lekställning, sandlåda och lekyta för bollspel.
    Till varje radhus hör en egen plats i någon av områdets carportar med eluttag, förråd och vindsutrymme.
    I den komplett utrustade tvättstugan finns goda tvätt- och torkmöjligheter.