Styrelsen

Gläntans styrelse väljs vid föreningsstämman. Styrelsens uppgift är att leda Brf Gläntan under verksamhetsåret och vid stämman redovisas verksamheten och ekonomin i föreningen. Styrelsen fattar nödvändiga beslut så som aktuella ärenden, ekonomiska, verkställande och kommande verksamheter. Styrelsen målsättning är att göra Brf Gläntan till Huddinges bästa och finaste bostadsrättsförening samt att alltid ha ett ekonomiskt perspektiv på sina beslut, både kortsiktigt och långsiktigt, för de boendes bästa.

Föreningens uppgift

Främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom medbestämmande och ansvar

Varje medlem måste komma ihåg och veta sin rättighet att få vara med och påverka genom att komma på föreningens årsstämma i maj varje år. Vi i styrelsen vill gärna att ni hör av er under resten av året också så fort det är något ni undrar över, eller om det finns någon fråga som ni tycker borde behandlas av styrelsen. Vi är till för er och är glada att få feedback på vårt arbete.

Underhålla och se till att kvalitén på vårt område uppehålls, både till det yttre och inre

Detta säkras bl.a. genom vårt fastighetsskötselavtal, men beror också på i vilken utsträckning vi själva vårdar vår omgivning.

Försöka engagera de boende i Gläntan till deltagande i föreningen

Detta kan gälla allt ifrån att vara med på gemensamma städdagar till att vara med i styrelsearbetet. Det viktigaste är att alla vi boende känner ansvar och engagemang för vår förening. Vårt boende blir vad vi gör det till.