Välkommen till BRF Kvarnberget i Huddinge!

Vi är en bostadsrättsförening och föreningen är medlem i HSB Södertörn, som i sin tur är medlem i HSB Riksförbund.

Föreningens omfattning

BRF Kvarnberget äger kvarteret Brynjan 4 med bostadshus och park, samt kvarteret Smaragden 9 med 172 parkeringsplatser.

Huset rymmer 216 lägenheter, 5 tvättstugor med separata torkrum, 2 övernattningsrum, föreningslokal och förråd.

Föreningens uppgift är att:

• Främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom medbestämmanderätt och ansvar.
  • Underhålla och se till att kvaliteten på vårt område upprättshålls.
  • Främja studie- och fritidsverksamheten för att stärka gemenskapen och tillgodose gemensamma behov.

Som medlem i föreningen äger du tillsammans med dina grannar både hus och kringområde.

Hela idén med bostadsrätten bygger på solidaritetstanken som innebär ansvar, omtanke, hjälpsamhet och trygghet.

Du kan också läsa vår skrift "Välkommen till Brf Kvarnberget" som innehåller information om allt från vår historia till utförlig information om sophantering. Dokumentet hittar du längst ner på denna sida.

Här finns även:

Förskolan Bamsebo, Vikingavägen 19, Dibber och Huddinge kommun