Brf Västerbacken

Brf Västerbacken – en oas i Huddinge centrum!

I Västerbackens bostadsrättsförening på Solvägen bor du som på landet men ändå i centrala Huddinge (300 meter till pendeltågstationen, och 200 meter till centrum). Här bor du i ett lugnt grönt och lummigt område med ”villakänsla” samtidigt har du nära till alla bekvämligheter och kommunikationer!

Föreningen omfattar boende som passar många olika behov. Totalt finns 46 bostadsrätter. Samtliga lägenheter har stora terrasser i bästa solläge, varav 12 av dessa lägenheter är i etage med såväl uteplats som terrass. Utöver detta finns 10 radhus i etage med uteplatser såväl vid entréplan som i anslutning till övre plan. För närmare fakta om våra bostadsrätter se länk våra bostadsrätter

Som boende i föreningen har du även tillgång till flera bra cykelförråd, en stor fräsch tvättstuga, generöst med verktyg och redskap att låna, samt en lånelägenhet att hyra billigt om man behöver extra utrymme för t ex gäster. Vidare finns tillgång till bilparkering (mot en avgift) i låsta & larmade garage m.m. Mitt i området finns en fin lekpark med tillhörande lusthus.

Föreningen är mycket välskött, såväl ekonomiskt (se årsredovisning här intill) som fysiskt vad gäller fastigheternas skick och löpande underhåll, allmänna utrymmen samt den gemensamma utemiljön.

Om du är nyfiken på området, vår förening och våra bostäder hör av dig via länken kontakta oss.

Varmt välkommen till ett unikt boende på solsidan om Huddinge centrum!