Nya regler för dig som är uteplatsägare

21 september 2015 Styrelsebeslut angående ”felaktiga” uteplatser.

Hösten 2011 tog styrelsen beslut om regler/riktlinjer för uteplatser och markiser. Dessa regler/riktlinjer har distribuerats till samtliga boende och finns även i den folder, ”Information till dig som är medlem i Brf Bosvedjan”, som delas ut1 gång/år till samtliga boende.

Styrelsen har vid sammanträde den 17 september 2015 beslutat att komplettera nu gällande regler med nedanstående text.

Markiser som monterats eller uteplatser som byggts om före hösten 2011 måste anpassas till gällande regler när lägenhetsinnehavaren utförförbättrings- och/eller underhållsåtgärder, t ex byte av delar/hela staket, byte av ruttna/dåliga golvplankor etc.

När du ska genomföra anpassningen enligt ovan tar du kontakt med föreningens förvaltare så att ett avtal tecknas.

Alla som har åtgärdat eller ska åtgärda sina uteplatser ska ha ovanstående avtal. Har du förändrat din uteplats och saknar detta avtal kontakar du förvaltaren.

Du är skyldig att, vid en eventuell kontroll, kunna visa upp ett giltigt avtal. Avtalet ska därmed följa lägenheten och vid en eventuell försäljning ska avtalet överlämnas till den nya ägaren/medlemmen.

Avtal om utbyggnad/anpassning uteplats