Fakta om fastigheten

Två av huskropparna. Foto taget inne på gården.

Fastigheten byggdes 1979/1980 och är belägen i kvarteret Bygdekikaren som till större delen ägs av föreningen. Fastigheten består av fyra huskroppar byggda i tre etager och innehållande bostadslägenheter. De fyra huskropparna sammanbinds av en femte. Den femte huskroppen består av  gemensamma lokaler (Långkorridoren). Huskropparna ramar in tre innergårdar som utgörs av gräsytor, asfalterade gångbanor, rabatter samt ytor med buskar och träd.

Brf Brynäs består av 112 lägenheter
16 st 2-rums, 75.0 kvm
35 st 3-rums, 86.5 kvm
32 st 4-rums, 96.5-112.5
29 st 5-rums 118.5-124.5

Samtliga lägenheter utom 2:orna har badrum samt separata duschrum med toalett. 2:orna är utrustade med ett toalettrum innehållande badkar eller dusch med toalett.

Alla lägenheter har en alternativt två balkonger. Marklägenheterna har altan.
Sammanlagd boyta 10.890.5 kvm.

Det finns hiss i samtliga hus som man når utan att behöva gå i en trappa.

Lokalerna utgörs av fritidsslokal med kök och bäddsoffor för övernattning, tvättstugor, bastu, hobbyrum, cykelrum samt vicevärdsexpedition. Samtliga i gott skick .

I intilliggande kvarter har föreningen egen bilparkering med 65 platser utrustade med el. Till den kan man ställa sig i kö.