Välkommen till Flemingbo

Flemingbo bostadsrättsförening är belägen på Södra Köpmangatan 13 i Gävle, och har funnits sedan 1962.

Flemingbo har ett utmärkt och centralt läge på söder,
med ca 1 minuts gångavstånd till Södermalmstorg och
ca 5 minuter till Centralstationen, och i vår närmsta
omgivning finns några av de trevliga gamla husen som
tillhör Gamla Gefle.

I fastigheten finns även vår hyresgäst Söders Närköp.

Flemingbo är en attraktiv förening med god ekonomi och
låga månadskostnader.

Föreningen omfattar 39 lägenheter, med ett urval från
1 rum & kök/kokvrå till 4 rum & kök.

År 1999 bytte föreningen rörstammar och i samband med
detta gjordes en ombyggnad av badrum, WC och kök.

I direkt anslutning till vår fastighet har föreningen 28 parkeringsplatser med motorvärmare samt 7 garageplatser.

Flemingbo har enhetsmätning av el, vilket innebär att
alla privata el-abonnemang har ersatts med ETT el-abonnemang, där parterna är bostadsrättsföreningen och en el-leverantör. Föreningen fördelar sedan kostnaderna månadsvis via hyresavin till resp lägenhet.

I huset finns Comhems kabel-TV nät, vilket innebär att de boende har möjlighet att ansluta sig till Comhems utbud av bredband, telefoni och digital-TV.

I fastigheten finns även Telias LAN (Lokalt Nätverk). De boende kan därmed teckna avtal med Telia och genom sitt nätverksuttag i väggen få tillgång till snabbt internet, bredbandstelefoni och digital-TV.