Felanmälan och underhåll

Fel som upptäcks på vår gemensamma egendom (mark, fasader, källargångar, portar, tvättstugor, mm ) eller fel i lägenheten på sådant som föreningen ansvarar för (se broschyren Vem ska underhålla bostadsrätten) ska normalt anmälas direkt till HSB Service.

Felanmälan vardagar mellan 08.00-16.00 görs till HSB Service på telefon 010-303 23 00 eller på länken som finns längst ner på den här sidan.

Akuta fel vardagar mellan 08.00-16.00 görs till HSB Service på telefon 010-303 23 00.

Vid akuta fel kvällstid och helger där det finns risk för personskada eller skada på fastighet, kontakta styrelsen på telefon 070-366 53 86. Om du inte får svar där, ringer du HSB Service på telefon 010-303 23 00, där blir du vidarekopplad till SOS Alarm.

Exempel på akuta ärenden är t ex översvämning, vattenläckage, etc. Observera att jourutryckning är mycket kostsam (mellan 3000-5.000:-). Om anledningen till jourutryckningen är något du som bostadsrättshavare själv är ansvarig för är det du som får betala utryckningen.

Observera att föreningen endast står för fel i fastigheten, egna fel inne i lägenheten kan man också få hjälp med, men då får man själv stå för kostnaden.

Länk till HSB Felanmälan