Felanmälan och beställningar

Vid felanmälan ringer du på telefonnummer 010-303 23 00, både under kontorstid (07:00-16:00) samt under jourtid. Du kan även göra en felanmälan genom att logga in på Mitt HSB eller via formuläret på hemsidan www.hsb.se/sodra-norrland/felanmalan/

Felanmälan på jourtid (icke kontorstid) ska endast göras för sådana åtgärder som omöjligt kan vänta till nästa arbetsdag. Till exempel om din bostads­rätt är strömlös, risk för vattenskada eller VVS-problem. Under jourtid kopplas samtalet vidare till SOS Alarm som kontaktar den reparatör som har jour för åtgärd. Om problemet inte är av akut karaktär kommer SOS Alarm att notera att du ringt och din åtgärd blir vid behov ombesörjd en vardag. Denna tjänst är kostsam, så tänk på att endast ringa jouren i absoluta nödfall.  

Det finns olika sätt att göra felanmälningar och beställningar på.

1. Ringa 010 303 23 00 och välj alternativ 2 på knappsatsen på telefonen numret är bemannat dygnet runt 7-16 av HSBs felanmälan och service.

2. Logga in i mitt HSB och välj fastighet och beställa arbete.Fyll i mejl och mobilnummer samt beskriv vad ni vill ha hjälp med.Kan vara både i sin egna bostad men även om något är trasigt på gemensamma ytor såsom tvättstuga med mera.(ärenden från denna sida ombesörjs måndag-fredag)