För boende

Här har vi försökt samla allt av intresse för er som bor i vår förening. Sådant som är bra att veta och kunna om oss.

Bostadsrättsföreningen Majoren stod klart för inflyttning i augusti 2015. Föreningen består av 48 lägenheter fördelat på två identiska huskroppar. Storleken på lägenheterna är från 1-4 rum och kök. Föreningen har även en gästlägenhet som medlemmarna kan hyra. Varmgarage i källaren med hiss direkt till våningsplanet naturligtvis.

Vi har en gästlägenhet med 2 sängar + 3 extrasängar komplett utrustad inklusive en gästparkering. Den kan hyras genom Maritta M, telefon 063-100034 eller 070-328 01 25. Nyckelhanteringen sker genom kodlåset bredvid lägenheten, som naturligtvis ska återlämnas städad. Kostnad  300 kr per dygn. Gästparkeringen med motorvärmare finns utomhus vid stolpe 9607.  Hyran kommer sedan på den ordinarie hyresblanketten.

Gemensamma trivselaktiviteter sker md regelbundenhet, surströmming, fotboll. ishockey, lucia, vår o höststädning och årsmöte som brukar gå lungt tillväga  och  oftast  sker i garaget  där en del har skapats om till gemesamhetslokal om vi inte håller till utomhus vid vår fina grillhörna byggd 2022.  Alla kan grilla bara det sker på ett ansvarsfult sätt och man städar efter sig.

Föreningen har förberett åtta platser för elbilar i garaget. Prata med styrelsen om du/ni vill hyra en plats. Styrelsen har nyligen beslutat att samtliga p- platser skall få el dragen till platsen. Så både rena elbilar och laddhybrider skall kunna laddas men till olika taxor.

TAXOR  (2023)

P-lats i garaget kostar 950 kr i månaden. Vil du ha elanslutning tillkommer 200 kr per månad. Sen tillkommer själva elförbrukningen.

Parkeringsplats utomhus kostar   ??????????

Cykel i det låsbara cykelförrådet inomhus, 80 kr per månad. Kontaktperson är Britt-Marie Stattin, 073-0354399

Cykel under tak utomhus 40 kr per månad

GÄSTPARKERING. Då vår gästlägenhet är outhyrd har vi möjlighet att nyttja p-plats 9607 som gästparkering. Glöm inte att lägga parkeringkortet i framrutan. Det finns normalt i brevlådan vid garagedörren.

Vattenpump för värmen i badrummet. Krånglar den så ring till PK-Svets 063-12 75 25

Föreningen har tecknat kollektivförsäkring för Bostadsrättstillägg.

Annan information finns på sidan: allabrf.se. Leta dig fram till Majoren i Östersund så finner du information om vilka som sitter i styrelsen och annan viktig information om vår ekonomi mm.

Vi har en inofficiell Facebooksida som heter Majoren i Östersund. Där kan vi alla lägga in ditt och datt med anknytning till vår förening, bara vi håller god ton och gärna bifogar bilder. Styrelsen har inget ansvar för denna sida.

Kanslihusgränd är numera asfalterad i hela sin längd men inte belyst. För trygghetens och trivselns skull behövs vägbelysning utefter gatan. Medlemmar söker  även påverka grannen NP3 att ljusa upp och frächa till gamla kasernområdet till motsvande kvaliteter som gamla A4, nuvarande Mittuniversitetet.

Föreningen är mycket populär och ägarbyten sker snabbt då det nästan är kö. Ekonomin är god.