Våra omgivningar

Vår förening ligger på en lugn återvändsgata tillsammans med ett antal villor. Vi har nära till service och naturen.

I Valla centrum finns Ica Supermarket med paketutlämning och bankomat.
Här finns även Vallaskolan med förskoleklass ( 6 år), klass 1-9 och fritidshem för barn upp till 10 år.
Busslinje 1 och 3 kör längs Önevägen. Närmsta hållplatser är Hårdvallsvägen och Lakevägen.
Frösö Hälsocentral som även innefattar folktandvård och apotek finns längs Önevägen.
Du har också nära till Friskis & Svettis som även det finns längs Önevägen.

I vår omgivning finns gång- och cykelvägar samt stigar att följa för härliga promenader under alla årsstider.
Under vintertid plogas ca två mil långa banor för skridskoåkning på Storsjöns is. Även skidspår finns varje vinter och snöskosteråkarna kan göra långa utfärder på isen . Allt detta når du enkelt nedanför vår förening.

Bilder från våra omgivningar
    En del av Mjällebäcken
    Mot Öneberget
    Västanvinden gör vita vågor på Storsjöns vatten