Om föreningen

Brf Persikan på Norrtullsgatan 23 i Söderhamn består av 47 lägenheter och 2 kommersiella lokaler.
Brf Persikan längs Norrtullsgatan

I Persikan finns allt från ettor till fyror, alla med balkong eller uteplats med ett undantag för en etta på markplanet. Lägenheterna är relativt rymliga, med en välkomnade hall. I varje trapphus finns nyrenoverade hissar.  Vår förening  har 24 platser med motorvärmare i carport inne på gården och 4 platser med enbart motorvärmare. Dessutom finns 3 gästparkeringar inne på gården under barmarkssäsong.

Tvättstugan är stor och välutrustad med 2 vanliga maskiner och en stor maskin lämplig för mattvätt. Det finns två torktumlare och ett stort torkskåp. Det är lätt att hitta en tvättid och det finns gott om tid då man har fyra timmar på sig att tvätta. Mangel och strykbräda finns också.
I tvättstugan finns två sängar med dynor som man får låna utan kostnad bara man skriver upp sig på listan.

Vi har en samlingslokal som rymmer 40 gäster vid matbord och med tillgång till kök. Denna lokal rymmer också en bäddsoffa för övernattning och tillgång till dusch. Denna lokal bokas hos vicevärden för en billig penning.
Här träffas vi vid surströmmingsfest  och julgröt och vid den gemensamma städdagen i början av sommaren.

Varje lägenhet har ett vindsförråd och ett mindre förråd nere  källaren. I källaren finns också ett litet gym som alla medlemmar har tillgång till.

Föreningen har tre cykelförråd.

Lite fler bilder.
    Vår fina tvättstuga, alltid välstädad.
    Inne på gården finns lekplats och sittgrupp med grill.
    Carport med motorvärmare.