Om föreningen

HSB Brf Rödstjärten i Östersund är en äkta bostadsrättsförening med 180 lägenheter. Marken är friköpt. Föreningen har även 11 lokaler som bland annat hyrs ut som butiker.

Bostadsrättsföreningen bildades 1953 och byggår var mellan 1953-1954.

Brf Rödstjärten ligger i Odenslund och där är det lätt att trivas. Här bor du i ett attraktivt område i klassiska kvarter med Mittuniversitetet inom gångavstånd. Östersunds centrum ligger endast en gång- eller cykeltur bort och i området finns bland annat matbutik, bra kommunikationer och trevliga promenadstråk. Utmärkt för dig som vill ha nära till allt!

Föreningen har fina gröna gårdar med gemensamma uteplatser, grillplatser och lekplats

I föreningen finns också kvarterslokal, gästrum, hobbyrum och gym som kan bokas av medelmmarna.

För den bilburne medlemmen finns det 115 P-platser, 22 varmgarage, 25 kallgarage, 4 MC-platser och 2 moped-platser att hyra. Alla P-platser och garage har möjlighet till elbilsladdning och motorvärmare (app för programmering av scheman m.m.).

Brf Rödstjärten är en stabil förening med god ekonomi. Fastigheheterna är väl underhållna och föreningen följer en 30-årig underhållsplan som uppdateras årligen.

Föreningen har gemensamhetsel (IMD) vilket innebär att föreningen står för abonnemangskostnad och lägenhetsinnehavaren betalar för sin egen förbrukning.

Inom föreningen finns 6 stycken tvättstugor som är välskötta och fina.

Fastigheten är fullvärdesförsäkrad i Folksam där även ett kollektivt bostadsrättstillägg ingår.

I vissa fall kan du hitta ytterligare information i menyerna ovan.

Du kan även läsa mer på www.hsb.se/