Föreningsinformation

Föreningen finns i Sundsvall på Korstavägen 2-4 A-D. BRF Sliparen byggdes 1970-71 och har 120 lägenheter.

Som medlem i BRF Sliparen har du alltid möjlighet att påverka, antingen genom att göra en skrivelse eller skicka en motion till föreningens styrelse.

En skrivelse kan vara ett förslag på en förändring eller något som du saknar. En skrivelse kan du när som helst lämna in under året och föreningens styrelse behandlar frågan på nästkommande styrelsemöte.

Motion kan du också skriva om en förbättring, viktigt då är att det står MOTION som överskrift.
Motionen behandlas på nästkommande årsstämma av medlemmarna. Motionen/motionerna ska finnas styrelsen tillhanda senast den sista februari.

Dessa båda typer av förbättringsförslag ska lämnas i föreningens idélåda i tvättstugekorridoren på Korstavägen 2C-D eller 4 C-D. Förslagen ska lämnas med namn och lägenhetsnummer samt gärna ett förslag på lösning.