Felanmälan

Här kan du läsa om hur felanmälan fungerar under och utanför kontorstid.

Även om brf Strandkanalen är en helt nybyggd förening som förväntas fungera felfritt, kan det tyvärr upptäckas fel i lägenheterna eller på de allmänna ytorna. Då är det tryggt att känna till att vi under de närmaste 5 åren har ett generellt garantiåtagande för att avhjälpa eventuella fel. 

Om du skulle uppleva att något är fel, gör så här:
• ring HSBs felanmälan på telefon 026-65 70 00 eller gå in på HSB.se och vidare till ”Mitt HSB”.
• uppge namn, adress, lägenhetsnummer (eller var i de allmänna ytorna felet finns), vilken typ av fel det gäller samt om ärendet är akut.

Under kontorstid:
Under kontorstid (vardagar 08-16) så tas ditt samtal/mail emot av våra medarbetare på Felanmälan, för registrering och vidare åtgärd. Om felet är akut (exempelvis vattenläcka, elfel eller avsaknad av värme) kontaktar vi vår entreprenör som då skyndsamt åtgärdar felet.

Ej akuta felanmälningar kommer att samlas ihop och åtgärdas varannan månad. Detta för att minimera onödigt ”spring” hos dig samt för att samordna de felavhjälpande insatserna så effektivt som möjligt.

Utanför kontorstid:
Utanför kontorstid så gäller vår jourrutin, vilket innebär att ditt samtal kopplas vidare till SOS Alarm som i sin tur kontaktar berörd part för att avhjälpa felet. Vid dessa tillfällen är det endast akuta fel som kan registreras och åtgärdas. För icke akuta fel hänvisar vi till vår Felanmälan, som har öppet under kontorstid (se ovan).