Om Föreningen

Hej och välkommen till Brf Stuvarens webb!

Brf Stuvaren äger två fyravåningshus med adresserna Gnistens Gränd 2 och 4 samt fem tvåvåningshus med adresserna Stuvaregatan 15, 17, 19, 21 och 23. Byggnaderna är belägna på två fastigheter (Gävle Alderholmen 38:5 och 38:6) som är taxerade till nära 30 miljoner kronor. I föreningen finns det totalt 35 bostadsrätter.

Var vi finns på kartan, se filen "Här är brf stuvaren" nedan.

Vi har en gemensam tvättstuga på Stuvaregatan 17. På samma adress finns det även en föreningslokal med kök, toalett och rum, som kan hyras av föreningsmedlemmarna för övernattande gäster.

Tillsammans med radhusen längs Gnistens Gränd är vi delägare i Gnistens Gränds samfällighetsförening. Den har framförallt hand om de båda miljöstationerna och skötseln av Gnistens Gränd – dvs. själva vägen och planteringar m.m.

Föreningen har även tillgång till båtplatser längs kanalens sida mot Gnistens Gränd.

Vi var först på plan den 1 juni 2007 - pionjärer och nybyggare på Alderholmen. Kolla närmare i filen "Stuvaren under byggtiden". Där har har vi klippt ihop ett antal tidningsartiklar från då när det begav sig, dvs. när Stuvaren reste sig ur havet och bildade början till det som nu är den nya stadsdelen Gävle Strand på Alderholmen. Och i filen "Byggbilder" redovisar vi ett antal fotografier från hur det såg ut under byggtiden. Då när Alderholmen började förvandlas från en övergiven öken till en mycket trivsam stadsdel.

Under Nyheter redovisas kontinuerligt sån't som händer i föreningen.

Här hittar du information om vår förening BRF Stuvaren.

Stuvaregatan - sommar
    Stuvaregatan - vinter