Välkommen till HSB brf Tjädern

Föreningen hittar du i Sundsvall på Tjädervägen 1-23 i Sundsvall. Föreningen efterlyser en webbadministratör.

Vi är 130 familjer som tillsammans ansvarar för att vårt boende ska vara så trivsamt som möjligt. Brf Tjädern uppfördes under åren 1957–1958.

Vad är en bostadsrättsförening?

En bostadsrättsförening är i juridisk bemärkelse en ekonomisk förening, vars uppgift är att tillvarata sina medlemmars ekonomiska intressen. Den på stämman valda styrelsen har till uppgift att förvalta föreningen på bästa möjliga sätt. Tillsammans kan vi som medlemmar i föreningen hjälpas åt att hålla kostnaderna nere efter bästa förmåga. En bostadsrätts-förening är helt självständig ekonomiskt och får sina intäkter via månads-avgiften och hyra av bilplatser, garageplatser och andra hyresintäkter. Vi bör därför ta ansvar inte bara för den egna lägenheten utan för samtliga våra fastigheter och kringmiljö.

Styrelsen

Styrelsen väljs av medlemmarna på årsstämman. Vilka som sitter i styrelsen finner du på informationstavlan i din trappuppgång. Meddelanden till styrelsen kan lämnas i föreningens brevlåda på Tjädervägen 23.

Fastighetsskötsel

Vår bostadsrättsförening är ansluten till HSB Södra Norrland Fastighetsservice. Upptäcker du fel eller brister utomhus, sandning, städning av trappor osv kontaktar du Fastighetsservice via hsb.se  eller per telefon 026-657000.

Hyra av motorvärmarplatser, garage, och andra lokaler.

• Motorvärmarplatser, garage samt extra förråd: HSB Södra Norrland Kundtjänst telefon 026–657000
  • Föreningslokalen: se information på tavlan i trapphuset.
  • Uthyrningsrum i A-huset: se information på tavlan i trapphuset.

Cykelparkering

Cykelparkering finns utomhus vid cykelpollare samt i källaren i respektive huskropp.

Bilparkering

Parkeringstillstånd kräv på alla parkeringsplatser som inte är förhyrda. Ingen parkering framför garagen är tillåten.

Välkommen!

Styrelsen för HSB brf Tjädern i Sundsvall