Välkommen till Brf Trasten

Brf Trasten är en bostadsrättsförening med 68 lägenheter i 4 separata byggnader som ligger högt med utsikt över hav och stad. Vi har stora grönområden såväl inom som runtom bostadsområdet.

Brf Trasten ligger i ett område som heter Gådeåstaden. Historiskt har området hetat Lägret. Här fanns ett övningsområde på den tiden vårt försvar byggde på indelta soldater. Därom vittnar också namnen på gatorna runtomkring. Lägergatan, Artillerigatan, Skarpskyttegatan och Trossgatan.

Föreningen arbetar löpande med att underhålla byggnaderna och utemiljön för att bibehålla (och om möjligt öka) värdet av den investering som du gör när du köper ditt boende här.

Vi har till exempel:

• byggt egen miljöstation 2023
  • bytt kulvertledningar för uppvärmning och vatten mellan föreningens hus 2022
  • bytt plåtinklädnad runt alla fönster, balkongdörrar och entréportar 2018
  • nyasfaltering och sättning av nya kantstenar på föreningens parkeringar, uppfarter och en del gångvägar 2016
  • bytt samtliga reglerventiler och i samband med det gjort en total injustering av värmesystemet 2012
  • genomfört komplett stambyte och försett samtliga badrum med nytt porslin och nya ytskikt av kakel och klinker 2009
  • lagt nytt ytskikt på hustaken 2007
  • bytt fjärrvärmecentral 2006
  • bytt samtliga entré- och lägenhetsdörrar 2005
  • anlagt boulebana, nya uteplatser, ny lekplats, nya gångbanor och planterat mycket nya häckar, buskar och träd 2003
  • byggt två nya kallgarage med sammanlagt 11 bilplatser 1996
  • bytt fönster och fasad samt tilläggsisolerat husen 1993

Vi ser positivt på att föreningens medlemmar engagerar sig  och kommer med idéer och önskemål om verksamheter som gynnar vårt boende.

Välkommen att klicka runt på hemsidan för att bekanta dig mer med oss och vårt boende.