Välkommen till Brf Ugglan

Bostadsrättsföreningen Ugglan är en välmående förening med god ekonomi i hjärtat av Hudiksvall. Byggnaden ligger på bekvämt avstånd till affärer, restauranger och kollektivtrafik och har en lugn och skyddad innergård med gräsmatta och planteringar. I anslutningen till uteplatsen finns en stor murad grill och utemöbler. I ett hörn av trädgården finns gungor för barnen.

Bostadsrättsföreningen Ugglan äger fastigheten Kv Ugglan 1 med adress Norra Kyrkogatan 1. Byggnaden är uppförd 1988 och innefattar sammanlagt 54 bostadsrättslägenheter med en sammanlagd lägenhetsyta om 3646 m2.

Parkering
Det råder separat kö till parkeringsplatserna och oftast är väntetiden vid köbildning ganska så kort. Möjligheterna att parkera i omgivningarna är goda.
Brf Ugglan hyr ut 26 parkeringsplatser i anslutning till fastigheten, samtliga med motorvärmaruttag. Föreningen har också tolv parkeringsplatser invid Jakobs kyrka, cirka en minuts promenad från byggnaden.

Lägenheterna fördelar sig enligt följande:

18 st 2 rum och kokvrå
14 st 2 rum och kök