Om Föreningen

Brf Västermalm Engelbrektsgatan 1 Gävle
Byggt 1952
12 lägenheter och 2 källarlokaler

I Brf Västermalm finns 12 lägenheter:

3 stk 4 rok
6 stk 3 rok
3 stk 2 rok

Tillvarje lägenhet tillhör ett vindsförråd och en matkällare samt P-plats med motorvärmare utanför entren.

I källaren finns bl a tvättstuga, möteslokal, cykelrum och 2 lokaler som hyrs ut.
På baksidan har vi egen trädgård med utemöbler, grill och möjlighet till att odla.
Gräsklippning sköts av medlemmarna.

Kabel-Tv via Tele 2 ingår i månadsavgiften. Från och med 1 september 2023 kommer även bredband att ingå.

Fastigheten har genomgått stambyte, bytt elsystem, renoverad tvättstuga (2011), nytt tak (2017), nya säkerhetsdörrar till lägenheterna med postboxar i entren (2019) och nymålade trapphus (2022).

Övrigt:
- Ett par hundra meter från huset är du i Stadsträdgården/Boulongerskogen med badplats, minigolf, cafe och Hälsans stig.
Närhet till Stortorget (ca 5 min promenad), Konserthuset (5 min), Sjukhuset (10 min), Tågstation (15 min) och de flesta statsbussar passerar på Valbogatan eller Staketgatan några hundra meter från huset.

Kontakta oss via mejl: Brf.vastermalm.gavle@gmail.com