Allmän information

HSB Brf Kronan nr 320 är en äkta bostadsrättsförening beläget i populära Hägerstensåsen. Vi har 83 bostadsrättslägenheter, samt en hyresrättslokal som hyrs ut till Hägersten/Liljeholmens stadsdelsförvaltning.

Området

Vår förening ligger i ett lugnt och trevligt läge med promenadavstånd till Hägerstensåsens centrum med mataffär, lokala restauranger och caféer. Vi har nära till grönområden och Mälaren med mysiga promenadstråk och badmöjligheter i Vinterviken.

Föreningen ligger endast några promenadminuter från Hägerstensåsen t-bana, som har 12 minuters resväg till Slussen. Buss 147 som trafikerar linjen mellan Liljeholmen och Hökmossen går precis utanför huset. Området är mycket barnvänligt med flertalet förskolor, skolor och lekparker i närområdet.

Vi har även en trevlig gemensam gård med utemöbler, lekplats och grill. Föreningen köpte husen 1993 (tomträtt).

Allmänna fakta

• Antal lägenheter:  83
  • Tvättstugor: 4
  • Övernattningslägenhet: 1