Renovering

I stadgarna hittar du vilka delar av ditt boende som är ditt respektive föreningens ansvar.
Tänk på att alltid anlita entreprenörer med rätt certifikat och kompetens för uppdraget!

1. Gör en ansökan innan renoveringen påbörjas till styrelsen på brfsaxen@gmail.com

2. Få svar på din ansökan innan arbetet påbörjas.

Köket

Spisfläkten i köket består av en spiskåpa över spisen och en fläktmotor som sitter bakom kryddhyllan. Spiskåpan med vredet som reglerar fläkten tillhör dig som bostadsrättsinnehavare medan fläktmotorn bakom kryddhyllan tillhör husets ventilation och i förlängningen är föreningens egendom.

Eftersom fläktmotorn tillhör husets ventilation får du inte byta den mot en annan modell utan styrelsens godkännande.

Badrummet

Elementet i barummet tillhör husets uppvärmningssystem och du får inte ta bort det utan styrelsens godkännande.

Om du vill ta bort elementet i badrummet måste elementet ersättas med helt elektrisk golvvärme och en vatten- alt. kombinerad vatten/el-handukstork. Enbart det ena eller det andra är inte tillåtet. Du får inte heller använda dig av vattenburen golvvärme.