Tisdag
maj 2023

Årsmöte 2023

Föreningens högst beslutande organ, föreningsstämman, hålls alltid sista tisdagen i maj månad. Här går vi igenom verksamhetsåret 2022 och beslutar om framtidens inriktning.

Föreningslokalen Torpet
Tellusvägen 56
Sollentuna
30 maj 2023
19:00 - 20:30

Kallelsen till årsmötet ska delas ut tidigast 6 veckor före och senast 2 veckor före. I år delades kallelsen ut söndagen den 14:e maj och den finns även på föreningens hemsida, på Mitt HSB och på våra anslagstavlor.

Observera att årsredovisningen delas ut så fort den kommer från tryck.
HSB:s revisorer har varit sena med att granska årsredovisningar i år. Troligen p.g.a. det höga tryck som fusionen från HSB Norra Stor-Stockholm inneburit i form av fler föreningar inom HSB Stockholm.

Inför årsmötet
Årsmötet börjar kl 19:00 i Torpet den 30:e maj men kom en stund i förväg så vi hinner pricka av alla i röstlängden. Ni måste såklart också hinna ta lite fika och hitta en bra plats.

I år har vi inga motioner att behandla men däremot så vill styrelsen göra ett par anpassningar på stadgarna. Det är dels en del lagar som ändrats vid årsskiftet och dels en del mindre omskrivningar som HSB:s jurister föreslagit. Bifogat till kallelsen finns en översikt av ändringarna med, de kompletta stadgarna finns att läsa här eller på Mitt HSB.