Felanmälan

Felanmälan lägenhet

OBS! Tänk på att du som boende kan bli debiterad för åtgärder i din lägenhet! 

Vid fel i lägenheten, kontakta HSB Servicecenter (eller jourtelefonen 08-695 00 00 vid fel utanför telefontid). Bostadsrättshavaren betalar vanligtvis utryckning och andra kostnader själv. Tänk på att jourutryckningar är kostsamma! Om det visar sig att felet faller inom föreningens ansvarsområde debiteras föreningen. Om så är fallet, informera styrelsen via vårt kontaktformulär.

Felanmälan gemensamma utrymmen

Vid felanmälan av gemensamma utrymmen, kontakta i första hand styrelsen via vårt kontaktformulär. Om det gäller något akut, kontakta HSB Servicecenter direkt (eller jourtelefonen 08-695 00 00 vid fel utanför telefontid).

Hiss

Vid problem med hissar, anmäl det hos KONE, vars nummer står vid hissarna. Tänk på att jourutryckningar är kostsamma!

Huvudsäkring

Om felet rör huvudsäkringen, se under El.