Om Föreningen

Välkommen till HSB Bostadsrättsförening Båtsmannen Större nr 3 i Stockholm!
Korsningen Kocksgatan/Södermannagatan

Vår bostadsrättsförening ligger på Södermalm i Stockholm, där Södermannagatan möter Kocksgatan, mitt i hjärtat av populära Sofo. Fastigheten har tre portar med adresserna Södermannagatan 10 och 12 samt Kocksgatan 29. Här råder lugn och ro trots det centrala läget med livligt fokliv runt hörnet.

Byggnaden uppfördes år 1930 i skiftet mellan en äldre stil och den begynnande funktionalismen. I huvudsak är det den äldre 20-talsstilen som präglar huset.

Den fastighet som tidigare stod i detta hörn återfinns nu som Boktryckeri i Skansens stadskvarter.

Föreningen förvärvade fastigheten år 1999 och lägenheterna ombildades till bostadsrätter.

Föreningen består av 36 lägenheter varav 1 är hyresrätt. Föreningen hyr även ut lokaler i gatu- och källarplan. Våra hyresgäster är för närvarande Story, Slagverket, Cafe Le Mond samt butiken El Barrio.

Det är nära till goda kommunikationer med både tunnelbana och bussar.

Om du har mer frågor om vår förening och inte hittar svaren här på hemsidan så är du välkommen att kontakta styrelsen styrelsen@brfbatsmannenstorre3.se

Med vänliga hälsningar