Brf Bävern

Föreningen äger och förvaltar fastigheterna kvarteret Räven 18 med adresserna Nybrogatan 66-72, och kvarteret Bävern 22 med adresserna Nybrogatan 81-87. Båda fastigheterna omfattar gathus och gårdshus med totalt 231 lägenheter och 11 kommersiella lokaler. Mellan gathusen och gårdhusen finns stora gemensamma gårdar med växter, träd och uteplatser. Husen är byggda 1927 på Tyskbagarberget och arkitekt var Sven Wallander. Han sparade på sprängämnet så antalet våningar varierar mellan två och sex. Våning sex kom till då alla vindar bebyggdes 2014-2016.

Föreningen bildades 1928.

Närmsta kommunikation är Tunnelbanestationen Stadion, busslinjer på Karlavägen och Valhallavägen samt Roslagsbanan vid Kungliga Tekniska Högskolan.

Föreningens address:

HSB Brf Bävern i Stockholm