Allmänt om föreningen

Här kan du hitta information om bostadsrättsföreningen och närområdet.

Området

Området är lugnt och ligger vid slutet av Birgittavägen mellan Jakobsbergs sjukhus och Aspnässkolan.

På bekvämt gångavstånd finns det natursköna Järvafältet med Säbysjön, en känd fågelsjö. Samtidigt är det nära till såväl dagis och skolor, som till kommersiell service, bibliotek, vårdcentral m m.

Kommunikationer

Det går snabbt och enkelt att ta sig till Järfälla.

Med tåg eller bil från Stockholm tar det 20 minuter till centralorten Jakobsberg. I högtrafik går pendeltågen var femtonde minut med anslutningsbussar.
Det går också direktbussar under högtrafiktid från Viksjöleden direkt till Stockholms innerstad. Dessutom finns tvärförbindelser till grannkommunerna.

Gemensamma anläggningar

Förråd

Till husen 23 och 25 finns ett förråd per lägenhet på bottenvåningen.
För hus 27 och 29 finns inte förråd till alla, men det går att ställa sig i kö hos HSB.
Förråd kostar 75 kr/mån.

Parkeringar

Bilplatser i carport. Alla utrustade med bilvärmaruttag.
En del av platserna har även ett litet förråd.

Bredband, TV och Radio

Bredband 100/100 MBit/s, IP-telefoni och ComHems analoga grundutbud ingår i avgiften.
Det finns centralantenn för radio och TV.

Sophus

Ett gemensamt sophus för källsortering finns inom området.