El, TV och bredband

OBS! För att värme och luft ska kunna cirkulera i din lägenhet är det viktigt att du inte blockerar ventiler och radiator genom att ställa möbler (minst 1/2 meter från radiator) och tjocka gardiner framför.

El - Föreningen har upphandlat el för alla lägenheter och lokaler från Vattenfall, som också tillhandahåller nätet. Elen mäts individuellt och var och en får en separat redovisning. Avgiften betalas tillsammans med avgiften (hyran). Du kan alltså inte själv teckna avtal om leverans av el. Elpriset beräknas i efterskott för tremånadersperioder. För att värme och luft ska kunna cirkulera i din lägenhet är det viktigt att inte blocker ventiler och radiator genom att ställa möbler (minst 1/2 meter från radiator) och tjocka gardiner framför.

TV - Ett analogt och digitalt grundutbud av TV-kanaler från ComHem finns tillgängligt för alla i ett antennuttag. Kostnaden ingår i avgiften (hyran). TV-kanaler utöver basutbudet beställer Du från ComHem och betalar själv. 

Bredband - Från den 1 juli 2019 har alla Bofinkens medlemmar tillgång till internet via gruppanslutning från Telenor (250/250Mbit/s) och kostnaden ingår då i avgiften (hyran). Det går dock fortsatt att ha bredband via ComHem och stå för kostnaden själv. För mer detaljerad information, se nedan dokument. Observera att det i dokumentet står att TV-utbudet ingår i anslutningen till Telenor, det är inte fallet utan levereras tills vidare av ComHem. Att ha Telenor som bredbandsleverantör påverkar inte heller TV-utbudet via ComHem. 

De som inte har kunnat lokalisera Telenors uttag i sina lägenheter kan kontakta styrelsen via brfbofinken@gmail.com.

Information Bredband