Parkeringsregler

Motorfordon får endast framföras inom området i samband med i- och urlastning enligt gällande trafikregler.

Det innebär att i- och urlastning kan pågå under 10 minuter, exempelvis för hantverkare. I samband med flyttning är i- och urlastning av flyttbil tillåten även om det tar mera än 10 minuter.

MC eller mopeder får inte framföras inom området innanför bommarna. Parkering inom föreningens områden är inte tillåtet, ej heller i anslutning till bommarna och alla gångar/vägar inom området måste fria med hänsyn till utryckningsfordon.

Föreningen har ett parkeringsbevakningsavtal med ParkingPartner som sköter bevakningen inom föreningens område och i garagen. Anmälan om felparkerat fordon skall göras till: 08-12 03 05 98.
Vid anmälan uppge fordonets registreringsnummer samt plats och tid.

För övrigt hänvisas till föreningens parkeringspolicy som för föreningens medlemmar finns att ladda ner från "Mina sidor" i HSB Portalen.