Vår roll inom HSB Stockholm

Bosparstyrelsens främsta roll är att företräda bospararna och deras intressen inom HSB Stockholm samt att utbilda och informera bospararna om boende och byggande i HSB och vad som händer inom organisationen.

Parlamentariskt fungerar bospargruppen så att bosparande medlemmar i HSB Stockholm kallas till en distriktsstämma (Bosparstämma) per år. På distriktsstämman väljs en styrelse för bospargruppen samt de ombud som skall representera bospararna vid HSB Stockholms föreningsstämma.

På HSB Stockholms stämma utses dels en styrelse för HSB Stockholm, dels ledamöter till de olika utskott som finns samt de ombud som skall representera HSB Stockholm på HSB Riksförbunds stämma.

Bospararna är, i dagsläget, väl representerade uppåt i organisationen.

Bospararna är ett av HSB Stockholms 10 distrikt. Skillnaden mellan bospararnas distrikt och de övriga s.k. geografiska distrikten är att vi verkar över hela HSB Stockholms geografiska område - medan de övriga bara har verksamhet i sitt hemområde. Vill du vara med på aktiviteter som anordnas av något av HSBs distrikt så är du - som bosparare - för det mesta välkommen. Vad som är på gång kan du få veta av HSB Kund- och medlemsservice på HSB Stockholm, 010-442 11 00.