Årsstämma

Mötet som kallas för årsstämma infaller varje år i april/maj och är till för föreningens alla medlemmar att vara med och tycka och tänka i de frågor som rör föreningen (dvs medlemmarna).

Motioner

De som har önskemål om förändring, stort eller smått, är välkomna att lämna in en motion till styrelsen, som granskas och sedan tas upp på årsstämman. Motioner ska lämnas in till styrelsen ca fyra veckor innan årsstämman. Motioner ska lämnas i den blå lådan i tvättstugan eller skickas till föreningen e-post. Motioner ska innehålla ett förslag som går att rösta ja eller nej om, namn och lägenhetsnummer på förslagsställaren samt om det kostar något och i så fall ett förslag på hur det ska finansieras.

Protokoll

Varje årsstämma sammanfattas i ett protokoll, som sedan är tillgängligt för föreningens alla medlemmar.
Här nedan finns mötesprotokoll från de senaste årsstämmorna.