Tunnbindaren

Tunnbindaren är en bostadsrättsförening i HSB Stockholm belägen på Kristallstigen i Kungsängen, Upplands-Bro kommun.

Föreningen bildades och registrerades 1971 och består av 7 bostadshus på Kristallstigen med totalt 103 lägenheter som byggdes 1981. Varje hus har eget cykelförråd för cyklar och mopeder och tvättstugor finns i varje hus samt att det finns en grovtvättstuga för tvätt av större textilier som alla boende har tilgång till.

Utöver det finns en föreningsslokal för 45 personer och ett snickeri med arbetsbänkar och diverse verktyg. Parkeringsplatserna består av 105 bilplatser för uthyrning till boende och 6 avgiftsbelagda gästparkeringar.

Brf Tunnbindaren ligger i området Lillsjön med närhet till friluftsområden, motionsspår, bad, golfbana, skolor, pendeltåg och Mälaren.

Från Kungsängen går tågen var 15:e minut in till Stockholm och med bil tar du dig inom en halvtimme till både Stockholm, Uppsala, Enköping och Arlanda.