Vårstädning

16 april 2024 Välkommen till vårstädning lördag den 4 maj från kl 11!
Bild på gräsmatta med sol i bakgrunden

Välkommen till vårstädning lördag den 4 maj från kl 11!

Passa på att träffa andra medlemmar och bidra till en trivsammare utomhusmiljö! Föreningen bistår med städutrustning och lättare förtäring. Vi möts på baksidan av Astrakangatan 2.

I samband med städningen kommer föreningen att ha en container för blandat avfall placerad vid Astrakangatan 2 mellan 4 - 5 maj. Containern kommer att vara upplåst mellan kl 9 - 20. Du som boende kan då passa på att lämna brännbart avfall och grovsopor som annars inte får plats i miljörummets kärl.

OBS: Det är förbjudet att lämna farligt avfall/färg/kemikalier, el-avfall/vitvaror, tryckimpregnerat trä, däck och kompost i containern!
Följs inte förbudet riskerar vi att förlora möjligheten att hyra container.

– Styrelsen

Welcome to a spring cleaning on Saturday, May 4 from 11 AM!

Take the opportunity to meet other association members and contribute to a more pleasant outdoor environment! The association will provide cleaning equipment and something light to eat.
We will begin at the back of Astrakangatan 2.

We will have a container for mixed waste available outside Astrakangatan 2 between  May 4 - 5. The container will be unlocked from 9 AM to 8PM. As a member you can take the opportunity to discard combustible and bulky waste otherwise too large for the containers in the recycling room.

NOTE: It is prohibited to discard hazardous waste/paint/chemicals, electronics/home appliances, pressure treated wood, tyres and compost in the container!
If prohibited waste is left in the container we might get banned from renting another container.

– The board