Föreningen innehåller 75 lägenheter och en (1) lokal som nyttjas som förskola.

Allmänt om föreningen

Föreningen består av 75 lägenheter där samtliga är upplåtna som bostadsrätter samt 1 lokal (förskola). BRF Capitolium ligger på adressen Serenadvägen 1-9,  föreningen äger marken som husen står på. Fastighetsbildning har skett genom tredimensionell fastighetsbildning för butikslokalerna i huset, dessa tillhör Rodamco som också äger Nacka Forum. På väldigt nära avstånd når man gallerian. För att beviljas medlemskap i föreningen krävs det att man går med i HSB Stockholm ekonomiska förening med en andel á 500 kr och betalar årsavgift på 200 kr.

Föreningen är delägare i en samfällighet som består av Brf Capitolium, Brf Palatinen och Brf Colosseum. Tillsammans förvaltar de garaget, parkeringsplatser på Serenadvägen och delar av Romansvägen.

Parkering - Det finns parkeringsplatser i kallgarage som tillhör samfälligheten och kostnaden är 700 kr/mån (kö kan förekomma). Parkering på gatan mot betalning. Finns även 3 timmars gratisparkering i Nacka Forums parkeringsgarage.

Gemensamma utrymmen - Tvättstuga och styrelserum invid Serenadvägen 1A.

Soprum/källsortering - ligger invid Serenadvägen 1B.

Cykel och barnvagnsrum - det finns flertal cyckel och barnvagnsrum i föreningen.

Kabel-TV och bredband - kabel-TV och bredband ingår i månadsavgiften.