Årsstämman

Datum och tid för nästa årsstämma (så fort datum är bestämt), se info under vårt "Kalendarium".

Föreningens årsstämma äger rum under oktober månad varje år. Kallelse delas ut och anslås i trapphus och anslagstavlorna samt info på vår hemsida under Kalendarium.

På årsstämman väljs styrelse och övriga förtroendepersoner. Årsredovisning med förvaltningsberättelse behandlas.

Varje medlem (lägenhet) har en röst på årsstämman. Föreningen har 102 medlemmar.

Du kan delta på årsstämman genom ombud, för detta krävs fullmakt, se blankett nedan. Annan medlem eller sambo/make har rätt att vara ombud. En medlem får ha högst en fullmakt, d v s en medlem kan rösta för högst två stycken, sig själv och en annan.

Motioner till årsstämman skall vara styrelsen tillhanda senast den 31 augusti.

Styrelsen och/eller revisorerna kan vid behov kalla till extra stämma. Om minst 1/10 av samtliga röstberättigade i föreningen skriftligen begär så, kan en extra stämma hållas. Begäran, med angivande av ärende, tillställs styrelsen. Vid en stämma får endast det/de angivna ärendet/ärendena behandlas.

Protokoll från våra årsstämmor (senaste tre åren) hittar du nedan.