Förtroendevalda

Styrelsesammansättning

Här visas vilka som är invalda i styrelsen. Styrelsens uppdrag är att sköta den löpande förvaltningen av föreningen. Styrelsen tar gemensamma beslut på styrelsemöte som normalt hålls vart 6:e vecka. Styrelseledamöterna väljs på föreningsstämma. En ledamot utses av HSB Norra Stor-Stockholm.

Ordförande

Adjungerad: Jesper Hedrén, Kråkbärsgränd 16

HSB-ledamot: Edyta Skora och Sophia Öhman

Valberedning

I brf Fjället väljs en valberedning varje ordinarie föreningsstämma (årsmöte). Valberedningens uppgift är att lämna förslag till nästkommande årsmöte om val av styrelseledamöter, revisorer samt styrelsens ersättning. Om du vill föreslå dig själv eller någon annan som styrelseledamot kan du vända dig till valberedningen.

Valberedningens ledamöter 2022-2023:

Malin Eriksson, Melongränd 16 sammankallad

Jesper Hedrén, Kråkbärsgränd 16

Revisorer

Revisorernas uppgift är att granska styrelsens förvaltning. Revisor och revisorsuppleant väljs på ordinarie föreningsstämma. En auktoriserad revisor utses även av HSB.

Föreningsvalda revisorer 2023-2024:
Ordinarie: