Välkomna till Brf Granen...

...den väl fungerande och trivsamma bostadsrättsföreningen på Hugingatan 3-35 och 26-50 i Märsta. Mitt mellan två storstäder och hit kan man flyga från hela världen.

Granen färdigställdes 1970 med 30 trapphus fördelat på 10 bostadshus på Hugingatan 3-35 och 26-50, 206 lägenheter med total bostadsyta 15 106 kvm, 58 lokaler och förråd. 7 tvättstugor och 1 grovtvättstuga. I föreningen finns en föreningslokal och en bastu för boende.

För uthyrning finns 89 parkeringsplatser, 81 platser med elstolpe, 30 garageplatser, 10 platser för laddning av elbilar och 2 laddningsplatser som bokas via E.ON. För att lista sig för parkeringsplats/garage läs under "Övrig information".

Det finns 10 stycken avgiftsbelagda besöksplatser.

Parkeringen är avsedd endast för bilar upp till 3,5 ton.

Föreningen har installerat bergvärme år 2020 och solceller år 2021.

Brf Granen har administrations- och fastighetsskötselavtal med HSB Stockholm.

I Brf Granen trivs vi därför att vi uppträder i lägenheterna, i trapphusen och på gårdarna så att ingen granne eller närboende behöver bli störd.
Cyklar, kälkar, torkmattor, skor eller andra föremål får ej placeras utanför lägenhetsdörren eller i trapphusen.
Parabol är tillåten på egen balkong eller uteplats om den är fristående.
Lösgående kattor är inte tillåtna.
Och vi röker inte i föreningens gemensamma utrymmen.

HSB Arlanda har störningsjour genom Securitas. De arbetar problemorienterat. Kontaktuppgifter finns under felanmälan. Se även anslag i portarna.