Allmänt om vår förening

Vår bostadsrättsförening

I bostadsrättsföreningen Järla Strand ingår 51 lägenheter fördelade på fem hus vid Winborgs Väg 29-43. Alla hus ligger utmed stranden vid Järla Sjö. De byggdes åren 2003-2004. I maj 2004 flyttade de första boende in i 43:an. Sist av "nybyggarna" i föreningen var de som flyttade in i 29:an i september samma år.

Förvaltning och drift

Järla Strand är en egen ekonomisk förening som ingår i HSB Stockholm. Men det är vi medlemmar som har inflytandet över och ansvaret för vårt boende.

Inflytande

Alla som bor här kan påverka vad som händer, vilka renoveringar och ombyggnader som ska göras eller hur utemiljön ska se ut. Men också vilka som ska företräda föreningen. Vid föreningsstämman varje vår väljer vi medlemmar föreningens styrelse. Alla har dessutom möjlighet att innan årsmötet lämna förslag i motioner till årsmötet, om något man vill ändra på .