Senaste nytt

2023-06-09

Den fortsatta slutbesiktningen av dräneringen blev inte klar i fredags och kommer att återupptas den 21 juni kl 14:00.
Det som är viktigt är att boende inte gör det omöjligt för JE-mark att åtgärda punkter som uppkommit vid besiktningarna. Som tidigare meddelats så kan ni nyttja baksidorna men måste vara beredd på att flytta undan möbler mm.

Buskar som dött kommer att bytas.

Hej boende på Mölndalsbacken,

Dagens planerade kulvertbyte och avstängning vatten är tyvärr inställt pågrund av sjukdom hos Kulvert installatören. Ber om ursäkt för detta, informationen landade hos mig nyligen.

Ny tid för vattenavstängning kommer ges per brevlåda så snart det går. Återkommer med mer information.

Med vänlig hälsning David, JE Mark

2023-04-12

Hej boende på Mölndalsbacken

Under helgen v.15 kommer vi på JE Mark utföra jobb hos er. Det kommer bli plattläggning utanför era entréer.

Dessa arbeten kommer starta absolut tidigast kl 09.00 och avslutas senast kl 16.00. Vi kommer ej att använda kapmaskiner som väsnas för mycket då vi respekterar er och helgen är tid för återhämtning.

Endast rundpadda (relativt tystgående) som packar ihop marken och hjullastare för materialtransport kommer användas.

Oavsett när ni vill passera ut eller in till er bostad så kommer det gå bra.

Under helgen kommer jag självklart vara nåbar per telefon eller mail enligt nedan. Har man frågor inför helgen så är det bara höra av sig. Och man kan alltid prata med personalen som jobbar så kommer dom vara behjälpliga.

Berörda adresser enligt nedan: Nr: 90

           92

           94

           96

           102

           104

           106

           108

           110

           112

           114

           116

David.rundgren@jemark.se

Tel: 070 43 43 43 8 Tel: 0708 249 039

Med vänlig hälsning David Rundgren, Arbetsledare JE Mark

2023-03-01

Inbjudan till informationsmöte 7 mars hittar du här

2023-01-31

Informationsmöte planeras till mars. Bland annat presentation av återställning mark och status på arbetet. 

2022-08-26

HSB kommer vara klara med uppdaterad svarsinfo ,till de frågor som inkommit, på måndag alt tisdag kommande vecka. Men viktig info att delge tills dess är etableringen kommer ske v 36, grävning börjar v37. Föreningen kommer att ombesörja borttransport av altaner (kommer inte sparas).

2022-08-15

Informationsmöte med representant från entreprenören, JE MARK, och HSB torsdag den 18/8 kl 18:30 på grusplanen vid gaveln på M88.

2022-06-02

Under vintern/våren har förfrågningsunderlag skickats till totalt 10 entreprenörer.

• 220530 har vi 4 anbud i spannet 4,15 till 16,7 miljoner kronor (med tonvikt på summor mellan 13,3 och 16,7 miljoner).

• Vecka 22 ska anbuden sammanställas och kompletteringar begäras.

• Styrelsen har planerat ett möte om projektet den 7 juni.

• Målsättningen är att kunna utse en entreprenör under juni. Avtalet kommer att tecknas med den entreprenör som styrelsen och projektledaren från HSB Stockholm anser ha bäst prisbild, kvalifikationer och resurser att genomföra arbetet med.

• Förfrågningsunderlaget är villkorat på en entreprenad/projektstart under augusti 2022 och målsättningen är att samtliga arbeten ska vara färdigställda under vintern

2022-04-01

HSB skickade ut ny anbudsförfrågan till utvalda entreprenörer den 28/3. Anbud ska vara inne i slutet av april och utvärdering sker första halvan av maj. När styrelsen har mer informationa kring tidsplanen så kommer styrelsen uppdatera medlemmarna kring detta.

2022-02-20

På senaste styrelsemötet, 2022-02-16, beslutade styrelsen att låta HSB gå ut med en ny omgång av anbudsförfrågningar. Detta pga styrelsen är osäker på om prisbilden på inkomna anbud är korrekt då styrelsen bara har haft två anbud att ta ställning till. Det är stora summor det handlar om och styrelsen värnar om medlemmarnas intressen och ser därför till att vi har ett så omfattadande underlag som möjligt att fatta beslut på. I och med detta kommer tidsplanen att förändras men i dagsläget vet vi inte hur. Styrelsen vill varken gissa eller spekulera utan vi kommer uppdatera medlemmarna så fort vi har ny information.

2022-02-04

2022-01-26 hade styrelsen ett arbetsmöte angåden dräneringen. 2022-02-02 var det möte med HSB, då gick vi igenom utestående frågor och hur vi går vidare. Eftersom det inte var ett Styrelsemöte fattades inga beslut utan det kommer att ske på nästa styrelsemöte, 2022-02-16

2022-01-21

Nu finns uppdaterad information om status och tidplan för projektet här

2022-01-11

Styrelsen hade möte med två entreprenörer 2021-12-20 som presenterade sig och klargjorde vissa detaljer. Styrelsen sätter ihop reflektioner efter detta möte och tar det vidare tillsammans med HSB. Styrelsen anser det vore bra att ta in ytterligare anbud. 

2021-11-23

HSB håller på att sammanställa anbuden som inkommit från entreprenörer och planeras att presenteras för styrelsen under v48. Efter det kommer ytterligare information att gå ut till medlemmarna, antingen skriftligt eller under ett informationsmöte.